De praktiske opgaver i forbindelse med aktivering af krisestaben. De indledende opgaver er:
Varsling eller indkaldelse af relevante medlemmer og støttefunktioner. Afhængig af det gældende beredskabsniveau varsles eller indkaldes de relevante medlemmer.
Der føres journal over, hvem der er kontaktet, hvordan vedkommende kan kontaktes fremover, og hvornår vedkommende kan møde frem i krisestaben.
Bilag 6.2.5 Instruks om mødeindkaldelse og støttefunktioner
Bilag 6.2.6 Skabelon til oversigt over personale ressourcer
2.2.2 KRISESTABENS SAMLINGSSTEDVed aktivering af krisestaben på kriseniveau 1 samles denne i kommunes lokaler på Rådhuset, eller anden lokation udpeget af kriselederen.
Vordingborg Kommune - Rådhus
Valdemarsgade 43, 4760
Hvis omstændighederne ikke tillader fysisk fremmøde, eller såfremt kriselederen finder det hensigtsmæssigt, afvikles krisestabens møder i stedet virtuelt ved brug af Microsoft Teams eller anden relevant platform.